iua logo

گزارش روز سلامت مردان

احتراما ضمن تشکر از هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران بابت اعتماد به اینجانب و تفویض مسئولیت برگزاری روز سلامت مردان به اطلاع می رسانم جهت برگزاری این روز در سه حوزه فعالیت انجام شد. در حوزه اول برگزاری یک نشست علمی مد نظر بود حوزه دوم در خصوص جلب مشارکت شهرداری تهران و حوزه سوم جلب مشارکت رسانه ها.

ابتدا شعار این روز با همفکری اعضای انجمن انتخاب شد : پروستات سالم، چالش جوانی، میانسالی و سالمندی.

سپس با موافقت اعضای هیات مدیره رای زنی با جناب آقای دکتر سید جلیل حسینی در خصوص برگزاری هماهنگ نشست علمی انجام شد. خوشبختانه بعد از چند جلسه مذاکره تفاهم نامه ای نگاشته و امضا گردید و مقرر شد در برنامه روز دوم کنگره سلامت مردان مصادف با روز سلامت مردان انجمن سه پنل در راستای شعار انتخاب شده برگزار کند و یکی از سه محور امسال کنگره به بیماریهای پروستات اختصاص یابد. افتتاحیه کنگره نیز در همان روز برگزار شود. خوشبختانه تمام موارد بخوبی انجام شد.

سپس مذاکره با شهرداری تهران به واسطه جناب آقای امامی معاون مالی آغاز شد با سه سازمان و معاونت مذاکره کردم. سازمان زیباسازی جهت نصب بنر در سطح شهر که با هزینه شخصی بنر طراحی شد و به سازمان تحویل گردید و از یک هفته قبل از روز سلامت مردان بنرها در سطح شهر بخصوص نزدیک مراکز ویزیت رایگان نصب شد که تصاویر قبلا به انجمن ارسال شده است. این موارد هیچ هزینه ای در برنداشت. سپس با معاونت بین الملل و روابط عمومی جهت اختصاص اتوبوس سلامت رای زنی شد که بالغ بر ۳ هفته با افراد مختلف صحبت کردم. برنامه به این شکل بود که اتوبوس در یک پارک مستقر شود و تیم ورزشی پارک و مردم دیگر را ویزیت کند سپس به کارخانه ای رود و کارگران را ویزیت نماید. متاسفانه رئیس اتوبوس رانی گفت امکان خروج اتوبوس از شهر به کارخانه وجود ندارد و امکان چسباندن استیکر تبلیغ روز سلامت وجود ندارد و صرفا کاغذ از داخل به پنجره ها زده شود که خب بار تبلیغی کمی داشت. با توجه به پیش بینی بارندگی در آن روز به این نتیجه رسیدم برنامه اتوبوس را کنسل کنم.

با معاونت اجتماعی شهرداری اداره کل سلامت هماهنگ شدم و خواستم ۱۰ مرکز در پایین شهر تهران جهت ویزیت رایگان مشخص نمایند و از مردم و پرسنل خدمات شهری دعوت کنند تا پزشک ما هم سخنرانی و هم ویزیت رایگان داشته باشد. اسلاید سخنرانی و پمفلت توسط دکتر یاسری بطور رایگان تهیه شد و صرفا نام ایشان در آنها ذکر شد اینجانب نیز مختصر ویرایشی انجام دادم. با تدبیری که اتخاذ شد موفقیت اجرایی به بیشترین حد رسید. از لیست دستیارانی که از رئیسان بخشهای شهر تهران دریافت کرده بودیم افرادی که متعهد به حضور بودند انتخاب شدند سپس خواسته شد افراد برای صبحانه در انجمن باشند و با وسیله ای که انجمن تهیه کرد به مناطق دهگانه ویزیت مراجعه کنند و بعد از آن مجدد به انجمن مراجعه کرده و کارت هدیه خود را دریافت کنند. خوشبختانه تمام افراد حضور یافتند و کار به نحو احسن انجام شد. از دکتر قائد خواستم قبول زحمت کنند و در دفتر انجمن به نظارت کار دستیاران بپردازد و مشاوره تلفنی انجام دهد. در کل ۱۲ کارت هدیه ۵۰۰ تومانی تهیه شد که به ۱۰ رزیدنت و دکتر قائد تحویل شد و یک عدد خدمت آقای محبوب باقی ماند. در حال تلاش هستم تا برای این افراد گواهی انجام همکاری داوطلبانه با امضای شهرداری و سپس ریاست انجمن تهیه نمایم.

برای شهرستانها هم پمفلت و پوستر ارسال شد و لیست مناطق ویزیت از رئیس شاخه های شهرستان گرفته شد و در سایت تمام این مراکز اطلاع رسانی شد.

در حوزه هماهنگی با رسانه ها یک نشست خبری در محل انجمن برگزار شد و اکثر اعضا به همراه اینجانب و استاد حسینی به مصاحبه پرداختند. با رئیس شبکه سلامت شخصا صحبت کردم متاسفانه به علت همزمانی انتخابات همکاری کمی صورت گرفت. اینجانب و استاد حسینی مصاحبه زنده رادیویی داشتیم. جهت حضور برای پوشش خبری افتتاحیه کنگره قول حضور تیم خبرنگار داده شد. خوشبختانه در کنگره تیمهای مختلف خبری جهت مصاحبه و پوشش خبری حضور یافتند.

در پایان پیشنهاد میکنم از ظرفیت وزارت بهداشت در انجام امور مربوط به روز سلامت مردان بیشتر استفاده گردد.

دکتر سید فرزاد علامه

مدیریت انجمن ارولوژی Association News, سلامت مردان 0 Comments

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *