iua logo

نامه ای به ریاست جمهوری در خصوص افزایش ناگهانی نرخ تعرفه های پزشکی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران 9917-21/2/99
جناب آقای دکتر حسن روحانی

با سلام و احترام
افزایش ناگهانی نرخ تعرفه های پزشکی در سال 99 که نشانگر تقدیر شایسته¬ی هیات محترم دولت از گروههای پزشکی می‌باشد موجب حیرت هموطنان و بهت همکاران ما شده است. اکثریت قابل توجهی از این همکاران در کنار حل و فصل امور زندگی، با پرداخت حقوق کارکنان و اجاره مطب و مسکن و تادیه مالیاتهایی دست به گریبانند که به طور سرسام آور و غیر متناسبی افزایش یافته است. ظاهراً همکاران گرانقدر شما در دولت تشخیص داده‌اند حملات ناجوانمردانه، هدفدار، فزاینده و طاقت سوز برخی از اهالی رسانه¬¬های مکتوب و غیرمکتوب در ماهها و سالهای اخیر به گروههای پزشکی و پیراپزشکی در ایجاد کم انگیزگی علمی و تخریب خدمات حرفه‌ای این قشر کفایت نمی‌کند و لازم است حتما رویّه¬ی عدم تطابق افزایش تعرفه با حداقل‌های مورد قبول خود دولت نظیر رقم تورم یا افزایش حقوق کارمندان و کارگران در همۀ این سالها، امسال نیز با شدت هرچه تمام‌تر ادامه یابد و به اوج برسد.
انصاف دهید که آیا تلقی همراستا شدن این اقدام قوه مجریه در بی توجهی به کیفیت خدمات ارائه سلامت و به¬روز رسانی خدمات پزشکی، با این اقدام مکرر و مشدد علیه این قشر، یک تلقی گزاف است؟ باور کنید خسته شده‌ایم از یادآوری اینکه این گروه از مردم سرزمینمان و از جمله اعضای انجمن اورولوژی ایران، نه تنها از نظر علمی یکی از سرآمدان منطقه و حتی جهان هستند، بلکه در همه حوادث طبیعی و اپیدمی ویروسی و حمله کشور همسایه و بسیاری موارد دیگر در کنار این مردم بزرگ ایستاده و به هر قیمتی حافظ جان و سلامت آنان بوده اند. آیا برای اینکه باور کنیم راه را به خطا می‌رویم حتما باید نشست و با اشک و آه دید که چگونه سیل توریسم درمانی که زمانی از کشورهای متعدد همسایه به ایران جاری بود در فاصله کوتاهی معکوس می‌شود و مردم برای گرفتن این خدمات به کشورهای همسایه می‌روند؟ آیا لازم است برای چندمین بار یادآوری کنیم که برای یک ویزیت متخصص در کشور ترکیه باید ده برابر و در افغانستان چهار برابر ایران پرداخت؟ مدیران سلامت این کشورها چه چیز را نمی‌دانند که ما می‌دانیم؟ این پرسش مهمی است که چرا پزشکی و خدمات سلامت ایران که در منطقه ما یک برند محسوب می‌شود، بجای توسعه همه جانبه در راستای درآمدزایی برای کشور، باید بیش از پیش با انگیزه زدایی، فرصت‌سوزی و یأس مواجه شود؟
ما ضمن تشکر و حمایت از بیانیه ریاست محترم کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، اعلام می‌داریم که اجرای مصوبه تعرفه های پزشکی سال 99، تیشه به ریشۀ سطح خدمات سلامت، سطح علمی ارائه دهندگان خدمت و وفاق ملّی و اعتماد عمومی خواهد زد و ساده انگاری است اگر فرض کنیم که این آسیب به پزشک و عملکرد و زندگی روزمره او محدود خواهد ماند. متاسفیم که تاکید کنیم تعطیلی مطب‌ها و هدر رفت سرمایه‌های ملی و اجتماعی که کشور سالها و هزینه‌های زیادی صرف پرورش آنها کرده است تنها بخش کوچکی از ضایعه است و نه تمام آن.
مصرانه از شما خواهش می‌کنیم به این مشورتهای دلسوزانه توجه کنید و با پرهیز از تعارف¬ها و تقدیرهای ظاهری، برای تعیین میزان تغییر تعرفه¬های امسال به قانون و حتی به مستندات و آمارهای مورد قبول خودتان رجوع کنید و با مشورت مسئوولین صاحبنظر و اخلاق‌مدار سازمان نظام پزشکی کشور، سکان این سفینه سرگردان را به مسیر صلاح و صواب بگردانید.

هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران

رونوشت: جناب آقای دکتر ظفرقندی رئیس محترم سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، جهت استحضار.

مدیریت انجمن ارولوژی خبر انجمن 0 نظر

0 نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *